Kelab Pengikut Ce Cite..ce cite:

Tuesday 8 March 2011

Pergh...bleh plak cmtu..??

Hari ni jadual mengajar berjalan seperti biase a.k.a PACK..so tadi aku ngajor subject p.s.v (pendidikan seni visual) tahun 3..so dah agak lame memberikan penerangan mengenai ape yg murid-murid kena buat, aku pun dgn penuh yakin, "wokeh,kamu semua boleh mulekan kerje..jgn bersembang...kalo kamu tak siap,kamu yg siap ngan cikgu nnti!!"..murid-murid pun cargas menjalankan aktiviti..masing-masing dah sedie maklum, kalau dah kena sound cmtu, mmg sume pakat berlumbe la nk siapkan kerje..aku pun lalu duduk kat meja, memerikse buku latihan budak..sambil-sambil tu aku pun terdengar ade gak budak pompuan yg still wat sadin je (sadin bermaksud tegar melanggar arahan) bersembang ngan kawan die..tapi oleh sebab sambil ngomel die tetap wat kerje, aku pun biarkan..sbb aku pn nak gk curi-curi dengar ape yg disembangkan..berikut merupekan perbualan MURID TAHUN TIGA (9 tahun) tersebut:

 Murid 1 : wei, nnti kite taknak kawen la..
 Murid 2 : nape cmtu plak?
 Murid 1 : sebab kite taknak anak..pastu kite taknak basuh baju..tak suke la..
 pergh..pening kpale aku bile dgr..cmtu skali topik perbualan diorang..mak ai...baru darjah tige tu...aku dulu darjah tige tak pikir langsung mende cmtu..yg aku tau balik skolah gi ngaji, pastu balik ngaji kayuh beskal laju2 sbb pukul 4.30 msti da smpai rumah..sbb start cerite 'suria perkase hitam' pastu follow up ngan cite gaban plak kul 5 ptg..huhu.. advance sungguh mereka sekarang, adeeii!!

3 comments:

  1. huhu..mekaseh..sumenye sbb tgk blog akak n adik sindirik bikin ana jadi jeles la..hahaha..

    ReplyDelete