Kelab Pengikut Ce Cite..ce cite:

Monday 14 March 2011

Balik Kampung..Ho..Ho..Hooo

Alhamdulillah..selamat sampai kat rumah Bote lebey kurang dlm pukul 6.30 pg..sesudah solat subuh, aku pun trus melepak kat ruang tamu rumah..uuuhhhh best tol rase bile dpt balek kampung..kalau dulu nikmat cuti dinanti sebab nak berehat, tp skang asal cuti je aku musti try hard utk balek kampung..sbb tksabar nk tgk abah tercinte di depan mate..

abah pagi-pagi lg td dah kuar..gi beli sarapan..maklumla..anak-anak ramai balik kmpung..so ari pertame anak-anak diberi rehat secukupnye..hehe..so aku pun trus la gi dapur..sayu hati rase nengok dapur..barsih n tersusun..semue barang perkakas dapur kemas je..same mcm time mak ade dulu..tak lame pastu abah balik,aku tgk die trus gi kuarkan sarapan,buh atas pinggan..then aku pun tlg die bancuhkan air..aku tgk abah langsung tak kekok kt dapur..kalo nak ikutkan time mak ade dulu,aku rase mmg abah ke dapur utk mkn n minum je..tp skang dah tk mcm dulu lg..segale kerje dapur,basuh baju,sume abah kena wat sendiri dah..

sedar tak sedar dah empat bulan lebih mak pergi mengadap Ilahi meninggalkan kami..meninggalkan abah sendirian..kini,hampir setiap bahagian rumah kami abah letak gambar mak..buat aku terpikir balik,cmne la bile abah sorang-sorang kat rumah..camnela bile die rase rindu sgt kat mak..sbb sebelum ni,semuenye mak yg siapkan utk abah..makan,pakai,segalenye..kalo aku tgk muke abah dalam-dalam,nampak yg abah terlalu rindukan mak.."abah,semoge abah terus kuat walaupun tanpa mak di sisi..kami anak-anak sentiase mendoakan abah"..

Ya Allah, Kau tabahkanlah hati abah menghadapi ujian-Mu ini..amin".

No comments:

Post a Comment